dimecres, 15 de novembre del 2017

TALLER DE ROBÒTICA

JUSTIFICACIÓ DEL TALLER DE ROBOTICA:
No hi ha dubte que l'entorn social i laboral en el qual s'integraran els nostres alumnes en el segle XXI requerirà persones actives, flexibles, creatives i orientades al treball en equip, capaços d'aportar solucions innovadores als reptes diaris.

Avui us presentem a Bee Bot, una abella robots per iniciar l'alumnat d'educació Infantil  en el món de la robòtica i despertar el seu interès per ell.

                                   BEE BOT  






És un “abella-robot” que ha de seguir les nostres instruccions mitjançant les següents ordres (avançar, retrocedir, girar ...) per arribar a una destinació. Els alumnes hauran de programar el robot i introduir la seqüència correcta perquè el robot realitzi la ruta, de manera manual a través de la botonadura que el robot té al cap o bé utilitzar el app en la tablet per programar el robot de manera sense fil via Bluetooth.

També utilitzem amb aquestes sessions de robòtica a BLUE MOUSE (ratolí blau) el qual utilitza el mateix sistema però sobre un tauler diferent, on els nostres alumnes poden, a més de programar-lo muntar el circuit, posant-li obstacles i creant el camí per el qual el ratolí haurà d’arribar per menjar-se el seu premi “el formatget”, és clar, si l’alumnat ho programa correctament.


BLUE MOUSE






     TAULER I CIRCUIT



Utilitzarem els robots a l'aula com a eina de suport a l'aprenentatge. Una eina per treballar i accedir als continguts del currículum d'una manera diferent, i que per les seves pròpies característiques faciliten l'aprenentatge per indagació desenvolupant diferents habilitats i competències bàsiques.

Un recurs educatiu que els alumnes utilitzaran de manera autònoma durant tota l'etapa d'educació infantil (Nivell 3, 4 i 5 anys).

Per això afavorirem a l'aula diferents dinàmiques, activitats, espais i temps per a la seva explotació amb els següents objectius:

v  Introduir el pensament computacional        
v  Accedir a continguts curriculars d'una manera diferent.
v  Superar reptes diaris posant en pràctica conceptes i habilitats cognitives relacionades amb les diferents àrees curriculars.
v  Iniciar-se en els llenguatges de programació de manera natural i lúdica.
v  Desenvolupar l'aprenentatge per indagació. Aprenentatge per assaig i error.
v  Aprendre a treballar en equip, organitzar-se, arribar a acords respectant les aportacions dels seus companys.
v  Valorar la robòtica educativa com un recurs més per al seu aprenentatge.
v  Despertar la seva curiositat pel món de la robòtica.



Els nostres alumnes amb la seva curiositat innata i el seu interès per aprendre, desarmen, pregunten com funcionen les coses i construeixen constantment objectes i representacions, plasmant la imaginació en les seves produccions de manera natural.
Aquest és el nostre punt de partida i la motivació nostres grans aliats.


                                  “No per aprendre robòtica, sinó per aprendre amb robòtica”.














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada