No hi ha dubte que l'entorn social i laboral en el qual
s'integraran els nostres alumnes en el segle XXI requerirà persones actives,
flexibles, creatives i orientades al treball en equip, capaços d'aportar
solucions innovadores als reptes diaris.
Avui us presentem a Bee Bot, una abella robots per iniciar
l'alumnat d'educació Infantil en el món
de la robòtica i despertar el seu interès per ell.
BEE BOT
És un “abella-robot” que ha de seguir les nostres instruccions
mitjançant les següents ordres (avançar, retrocedir, girar ...) per arribar a
una destinació. Els alumnes hauran de programar el robot i introduir la
seqüència correcta perquè el robot realitzi la ruta, de manera manual a través de
la botonadura que el robot té al cap o bé utilitzar el app en la tablet per
programar el robot de manera sense fil via Bluetooth.
També utilitzem amb aquestes sessions de robòtica a BLUE MOUSE (ratolí
blau) el qual utilitza el mateix sistema però sobre un tauler diferent, on els
nostres alumnes poden, a més de programar-lo muntar el circuit, posant-li
obstacles i creant el camí per el qual el ratolí haurà d’arribar per menjar-se
el seu premi “el formatget”, és clar, si l’alumnat ho programa correctament.
BLUE MOUSE |
TAULER I CIRCUIT
Un recurs educatiu que els alumnes utilitzaran de manera
autònoma durant tota l'etapa d'educació infantil (Nivell 3, 4 i 5 anys).
Per això afavorirem a l'aula diferents dinàmiques, activitats,
espais i temps per a la seva explotació amb els següents objectius:
v Introduir el pensament computacional
v Accedir a continguts curriculars d'una manera diferent.
v Superar reptes diaris posant en pràctica conceptes i habilitats
cognitives relacionades amb les diferents àrees curriculars.
v Iniciar-se en els llenguatges de programació de manera natural i
lúdica.
v Desenvolupar l'aprenentatge per indagació. Aprenentatge per
assaig i error.
v Aprendre a treballar en equip, organitzar-se, arribar a acords
respectant les aportacions dels seus companys.
v Valorar la robòtica educativa com un recurs més per al seu
aprenentatge.
v Despertar la seva curiositat pel món de la robòtica.
Els nostres
alumnes amb la seva curiositat innata i el seu interès per aprendre, desarmen,
pregunten com funcionen les coses i construeixen constantment objectes i
representacions, plasmant la imaginació en les seves produccions de manera
natural.
Aquest és el nostre punt de partida i
la motivació nostres grans aliats.
“No per aprendre
robòtica, sinó per aprendre amb robòtica”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada